Toimitusehdot

SOVELTAMINEN

Toimitusehtoja sovelletaan Digiman Oy:n (”Digiman”) kuluttaja- ja yritysasiakkaille (”asiakas”) tuottamiin huolto-, asennus- ja/tai myyntipalveluihin/-tuotteisiin.

PALVELUIDEN SISÄLTÖ

Palvelut jakautuvat kolmeen osaan:

  • Valmistajan pääsääntöisesti myöntämään takuuseen (”takuutyö”).
  • Asiakkaan ostamaan huoltoon tai asennukseen (”veloitustyö”).
  • Asiakkaan erikseen ostamaan palveluun tai tuotteeseen (”myynti”).

Valmistajan takuuehdot löytyvät näiden omilta verkkosivuilta tai käyttöoppaasta.

SOPIMUS

Osapuolten välille syntyy sopimus, kun asiakas kirjaa yksittäisen tapahtuman Digimanin järjestelmään ja lähettää tai pelkästään lähettää laitteen Digimanille tai tilaa tuotteen tai palvelun Digimanilta. Toimitusehdot tulkitaan automaattisesti luetuksi, kun sopimus on syntynyt.

HINNAT JA MAKSUEHDOT

Veloitustyö tai myynti laskutetaan voimassa olevaa hinnastoa noudattaen. Takuutyö on asiakkaalle veloitukseton valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Digimanilla on oikeus veloittaa käsittely-/toimituskulut niiden takuutöiden osalta, jonka valmistajan kanssa Digimanilla ei ole voimassa olevaa sopimusta, pois lukien ne laitteet jotka ovat Digimanilta ostettu.

Ulkoisesta tekijästä (esimerkiksi kosteus- tai mekaaninen vaurio) johtuvat viat eivät pääsääntöisesti kuulu valmistajan takuun piiriin, näissä tapauksissa asiakas saa hinta-arvion korjauksesta. Jos laitetta ei korjata, veloitetaan hinnaston mukainen maksu tehdystä työstä  (puhelimet/tabletit 30 euroa ja tietokoneet 49€)  ja palautetaan laite asiakkaalle tai asiakkaan halutessa kierrätetään laite (kohta laitteen kierrätys). Liasta tai pölystä johtuvat viat eivät lähtökohtaisesti kuulu valmistajan takuun piiriin. Näissä tapauksissa laitteet palautetaan puhdistettuna takaisin tarkastusmaksun kera.

Veloitustöissä tai myynnissä Digimanilla on oikeus laskuttaa toimituskulut, postiennakkomaksu ja/tai laskutuslisä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Valmistajan takuun alaiset korjaukset tulee aina toimittaa Digimaniin suoraan myymälään. Asiakas voi maksaa veloitustyön tai myynnin (tuote/palvelu) ennakkoon verkkokaupassa, käteisellä tai pankki/luottokortilla myymälään, tai laskulla (yritysasiakas) maksuehto 14 päivää (Digiman voi evätä lasku mahdollisuuden). Maksuviivästymistapauksissa on oikeus periä myös huomautusmaksu ja perintäkulut. Laskua tai maksua koskevat reklamaatiot ovat tehtävä kohtuullisessa ajassa laskun päiväyksestä. Kohtuullinen aika on tavanomaisesti neljätoista (14) päivää.

MAKSUPALVELUNTARJOAJA

Digiman Verkkokaupan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Payment service provider

Paytrail Oyj (2122839-7) acts as an implementer of the payment handling service and as a Payment Service Provider. Paytrail Oyj will be shown as the recipient in the invoice and Paytrail Oyj will forward the payment to the merchant. Paytrail Oyj is an authorized Payment Institution.

Paytrail Oyj, Business ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Phone: 0207181830

Netbanks

Paytrail Oyj (FI2122839) provides netbank related payment transfer services in co-operation with Finnish banks and credit institutions. For consumer the service works exactly the same way as traditional web payments.

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Telefon: 0207181830

Nätbanker:

Vid betalningar via nätbanker genomför Paytrail Oyj (2122839-7) betalningsförmedlingstjänsten i samarbete med banker och kreditinstitut i Finland. För konsumenten fungerar tjänsten exakt på samma sätt som vid traditionell e- betalning.

Jousto Laskulla ja Osamaksulla

Jousto on verkkokaupan mukavin maksutapa, jolla voit maksaa Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Osamaksulla max. 24 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

TUOTTEEN PAKKAAMINEN JA MERKITSEMINEN KULJETUKSEN AJAKSI

Lähettäjä vastaa lähetyksen riittävästä ja sisällön edellyttämästä pakkaamisesta. Lähetys on pakattava ja sisältö on merkittävä rahdintoimittajan ohjeiden mukaisesti. Ohjeet saatavissa rahdintoimittajan verkkosivuilta.

Ohjeet saatavissa rahdintoimittajan verkkosivuilta.

NOUTAMATTA JÄTTÄMINEN

Mikäli rahdintoimittajan välityksellä toimitettua lähetystä asiakas ei nouda noutopisteestä tai ei tavoiteta, tällöin lähetys palautetaan Digimanille tämän kustannuksella.

  • Asiakkaan on oltava yhteydessä Digimanin asiakaspalveluun (huolto@digiman.fi) ja sopia uusi toimitustapa.
  • Asiakkaalla on yksi (1) kuukausi aikaa ottaa yhteyttä, muuten tuotteen omistusoikeus siirtyy Digimanille.
  • Myymälään toimitettu tuote säilytetään valmistumisesta kolme (3) kuukautta, jonka jälkeen tuotteen omistusoikeus siirtyy Digimanille.

LAITTEEN KIERRÄTYS

Jos asiakas ei halua korjauttaa laitetta, on mahdollisuus jättää se Digimanin kierrätyspalveluun. Tällöin asiakas hyväksyy, että laitteen omistusoikeus siirtyy kokonaisuudessaan Digimanille. Laite kierrätetään 30 päivän jälkeen kierrätysilmoituksesta. 30 päivän sisällä asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa kierrätys ja tulla noutamaan laite kierrätyspäivään mennessä.

Kierrätyspalvelussa laitteista tyhjennetään tiedot seuraavasti. Laitteissa olevat käyttöjärjestelmät päivitetään, jos teknisesti mahdollista, palauttamalla laitteen tehdasasetukset, jolloin muisteissa olleet käyttäjäkohtaiset tiedot ja lokitiedostot ylikirjoitetaan. Laitteen muistikomponentit tuhotaan fyysisesti.

Digiman jatkokäsittelee tyhjennetyn laitteen vastuullisesti noudattaen laitevalmistajien ja ympäristölainsäädännön asettamia vaatimuksia.

TAKUU

Digiman myöntää veloitustyöhön ja siinä käytetyille varaosille kolmen (3) kuukauden mittaisen työtakuun. Kastuneen laitteen korjaamiseen Digiman ei myönnä huoltotakuuta. Jos tuote tulee eri vian takia huollettavaksi on kyseessä uusi huoltotapahtuma. Tämä takuu ei rajoita kuluttajasuojalain tai näiden ehtojen mukaista virhevastuuta.

Takuutöissä noudatetaan valmistajan ohjeistuksia. Pääsääntöisesti takuu jatkuu alkuperäisen ostotositteen mukaisesti.

Valmistajan takuuehtojen mukaan laitteen takuu voi raueta, mikäli sille tehdään korjaustoimenpide huollossa joka ei ole valmistajan osoittama takuuhuolto.

PERUUTTAMISOIKEUS

Peruuttamisoikeus kuluttaja-asiakkaalle koskee vain kierrätyspalvelua (30 päivää) tai etämyyntiä (14 päivää), tällöin asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa toimenpide tai kauppa ilman erityistä syytä.

Etämyyntinä (verkkokauppa) tehdyn huolto- tai korjauspalvelun suorittaminen voidaan aloittaa ennen peruuttamisajan päättymistä. Mikäli ennen peruuttamisajan päättymistä aloitettu korjaus- tai huoltotoimenpide halutaan peruuttaa, on Digimanilla oikeus veloittaa jo tehdystä työstä, sekä varaosista joita ei voida poistaa korjattavasta laitteesta siten että varaosa voidaan katsoa olevan uudelleen käytettävissä.

Peruutuksista kuluttaja-asiakkaan on oltava yhteydessä Digimanin asiakaspalveluun (huolto@digiman.fi). Asiakkaalle lähetetään ohjeistus tuotteen palauttamiseen liittyen, sovitaan korjauksessa olevan laitteen kierrätyspalvelusta tai sen lähettämisestä takaisin asiakkaalle. Palautettava tuote on palautettava 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Jos asiakas on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.

TIETOSISÄLLÖN VARMISTAMINEN

Digiman ei ole vastuussa laitteen sisältämistä tiedoista, niiden katoamisesta tai tuhoutumisesta.Digiman tarjoaa maksullista tietojen kopiointi- ja palautuspalvelua, tällöinkin vastuu tiedoista säilyy asiakkaalle, koska teknisesti ei välttämättä ole mahdollista saada tietoja talteen.

Asiakas antaa oikeuden Digimanille kopioida, tallentaa ja säilyttää laitteen sisältämää tietosisältöä omissa tai kolmannen osapuolen järjestelmissään palvelun toteuttamisen kannalta tarpeellisen pituisen ajan.

VIRHEVASTUU

Mikäli toimituksessa on virhe, tulee Digimanin korjata virhe tai uusia toimitus. Asiakkaan tulee antaa Digimanille kohtuullinen lisäaika virheen korjaamiseksi. Kohtuullinen aika on tavanomaisesti neljätoista (14) päivää.

Jollei virheen korjaaminen tai uusi suoritus tule kysymykseen tai jollei tällaista oikaisua suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas on ilmoittanut virheestä, voi asiakas vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta.

Digiman ei vastaa virheestä, mikäli asiakas ei ole ilmoittanut virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän on havainnut virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Kohtuullinen aika on tavanomaisesti neljätoista (14) päivää.

TOIMITUSAIKA JA VIIVÄSTYMINEN

Takuu-, veloitustyö tai myynti tulee toimittaa kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika on tavanomaisesti neljätoista (14) päivää.

Asiakas voi ostaa palveluna huoltonsa otettavaksi heti työn alle, tällöin työ ohittaa normaali huoltojonon. Lisäpalvelusta voidaan veloittaa hinnaston mukainen hinta.

Takuutyön toteuttamiseen saattaa osallistua valmistajan yhteistyökumppaneita, tällöin kohtuullinen aika voi olla pidempi. Jos laite lähtee korjaukseen valmistajan yhteistyökumppanille asiakkaalle ilmoitetaan tästä pääsääntöisesti tekstiviestinä.

YLIVOIMAINEN ESTE

Digiman vapautuu vastuusta, mikäli virhe tai viivästys on seurausta sodasta, kapinasta, vienti- tai tuontikiellosta, luonnonmullistuksesta, poikkeuksellisesta sääolosuhteista, yleisen liikenteen tai energian jakelun keskeytymisestä, ennalta arvaamattomasta teknisestä syystä, tulipalosta, työselkkauksesta, yhteistyökumppanista johtuvasta syystä tai muusta Digimanin vaikutusmahdollisuuden ulkopuolella olevasta seikasta.

Digimanin tulee ilmoittaa esteestä ja sen vaikutuksista toimitukseen välittömästi tiedon saatuaan.

VAHINGONKORVAUSVELVOLLISUUS

Mikäli tuotteessa tai palvelussa on virhe, jota ei ole korjattu kohtuullisessa ajassa, tai kyseessä on viivästys, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus vaatia korvausta virheen tai viivästyksen aiheuttamasta välittömästä vahingosta kuluttajasuojalain 5 tai 8 luvussa olevien vahingonkorvaussäädösten mukaisesti.

Digimanin korvausvelvollisuus rajoittuu sopimuksen taloudelliseen arvoon.

Kuluttaja-asiakkaan osalta Digiman on velvollinen korvaamaan välilliset vahingot vain, mikäli virhe tai viivästys johtuu Digimanin huolimattomuudesta. Yritysasiakkaan osalta Digiman ei missään tilanteissa vastaa välillisistä vahingoista. Välillisillä vahingoilla tarkoitetaan ainakin vahinkoa, joka syntyy tuotannon tai liikevaihdon vähentymisestä tai keskeytymisestä sekä voittoa, joka on jäänyt saamatta sen vuoksi, että sopimus sivullisen kanssa rauennut tai jäänyt täyttämättä.

Digiman ei lähtökohtaisesti ole vastuussa laitteen vaurioista tai katoamisesta kuljetuksen aikana.

RIITAISUUKSIEN RATKAISEMINEN

Jos kuluttaja-asiakkaan tekemä virheilmoitus ei johda erimielisyyksien ratkaisemiseen, kuluttaja-asiakas voi ottaa yhteyden paikkakuntansa kuluttajaneuvojaan, joka voi selvitellä tai sovitella asiaa kuluttaja-asiakkaan puolesta. Kuluttajalla on oikeus myös saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Jos riita viedään tuomioistuimeen, se käsitellään tällöin Tampereen käräjäoikeudessa ja suomen kielellä, ellei pakottava lainsäädäntö toisin määrää.

VOIMASSAOLO

Toimitusehdot ovat voimassa 15.02.2012 alkaen toistaiseksi ja korvaa kaikki aikaisemmat toimitusehdot. Asiakaspalvelun puhelinnumero on 0504307107.