Digiman Oy

Lähettäminen

Digimanin verkkokauppa myy huoltopalveluita niin puhelimille kuin tableteillekin. Meille on ensiarvoisen tärkeää että voimme tuottaa nopeaa ja luotettavaa palvelua silloin kun kyseessä on niinkin tärkeä työkalu kuin puhelin. Myymälässä tarjoamme nopeaa palvelua sitä tarvitseville ja näin pyrimme toimimaan myös verkkokaupan osalta.

Digiman verkkokauppa eroaa muista verkon kaupoista sillä tavalla että saadakseen "valmiin tuotteen" asiakkaan täytyy ensin toimittaa palvelua vaativa laite meille. Tähän vaativaan tehtävään Digiman on valikoinut kumppanikseen Postin. Postin palvelut (palvelupisteet sekä Pakettiautomaatit) tarjoavat maanlaajuisen verkoston joten huoltoon toimitus onnistuu vaivatta lähes kautta maan. Laajan palvelualueen lisäksi Posti tarjoaa myös Helposti-koodi järjestelmää joka helpottaa lähettämistä entisestään. Alta löydät vaihtoehdot paketin lähettämiseen.

 

Lähetystavat:

Helposti-koodilla varustettujen pakettien lähettäminen on Digimanin asiakkaalle ilmaista. Koodin saa tekstiviestillä ja sähköpostiin heti kun huoltotuotteen on maksanut Digiman verkkokaupassa.

Voit lähettää paketin meille:

  1. Jättämällä sen Postin palvelupisteeseen veloituksetta. HUOM! Lähetys vaatii Helposti-tarran käyttöä.
  2. Postin pakettiautomaatista käyttäen Helposti-koodia. HUOM! Paketin tulee mahtua S-kokoiseen lokeroon. Lokeron max mitat ovat: 11 x 36 x 60 cm. Pakettiautomaatin päätteellä tulee valita: Lähetä -> Lähetä Helposti-koodilla.
  3. Käyttäen Postin noutomerkkipalvelua. HUOM! Tässä tapauksessa paketin tulee mahtua omaan postilaatikkoon ja lähetys vaatii Helposti-tarran käyttöä.

 

Postin prosessi kuvaa paketin tasaisesti kuljetuksen välietapeilla varmistaakseen että pakettiin ei ole ilmaantunut kuljetuksista johtuvia väärinkäytön merkkejä. Paketointi kannattaa kuitenkin tehdä huolella jotta vältytään laitteeseen kohdistuneilta lisävaurioilta. Alta löydät helpot ohjeet huoltoon toimitettavan laitteen paketoimisesta oikeaoppisesti.

 

Paketti:

Etsi sopiva paketti lähetystä varten. Tähän tarkoitukseen käyvät mainiosti esimerkiksi puhelimen alkuperäinen myyntipaketti (ilman sisuskaluja), maitopurkki tai paksummasta pahvista taivutettu "laatikko" jonka saa luotettavasti kiinni. Suositeltavaa on että paketin materiaali pitää muotonsa mutta joustaa tarvittaessa. Hätätapauksessa voi myös käyttää kuplamuovilla pehmustettua kirjettä.

Pehmusteet:

Pehmusteiksi käy esimerkiksi rytistetty sanomalehti, kupla- tai vaahtomuovi. Ei ole suositeltavaa käyttää orgaanisia materiaaleja kuten puun lehtiä tai banaanin kuoria.

Sidonta:

Sidontaan käy parhaiten esimerkiksi pakkaus-, ilmastointi- tai maalarinteippi. Tarvittaessa myös niitit jos paketin suuaukko on päädyssä ja litistettävissä (kuten maitopurkissa).

Paketointiohjeet:

  1. Laita paketin toiselle reunalle/päätyyn osa pehmusteesta.
  2. Kääri lähetettävä laite pehmusteeseen ja aseta käärö pakettiin keskivaiheille.
  3. Lisää pehmustetta paketin tyhjiin osiin ja sulje laatikko. Testaa ennen sidontaa että sisältö ei hölsky ravistettaessa.
  4. Sido/sinetöi paketti niin että sitä ei saa enää auki ilman sidoksen leikkaamista/purkamista.
  5. Kirjoita paketin päälle selkeästi etu- ja sukunimesi, puhelinnumerosi sekä Digimanilta saamasi Helposti-koodi. Mikäli paketin pinnassa on sekavaa printtiä niin päälle voi teipata palan paperia ja käyttää Postilta ilmaiseksi saatavaa Helposti-tarraa. HUOM! Edellämainittu Helposti-tarra on pakollinen mikäli paketti lähetetään Postin palvelupisteestä tai käyttäen noutomerkkipalvelua.

Onneksi olkoon!

Näiden vaiheiden jälkeen sinulla on kädessäsi lähetyskelpoinen paketti. Ei huolta, tekemäsi paketti ei osallistu missikisoihin vaan tarkoitus on saada huollettava laite ilman lisävaurioita Digimanin huoltopöydälle.